Service Adviseur, jouw nieuwe uitdaging?

Heb je altijd al willen weten of de functie Service Adviseur jou op het lijf geschreven is? Dan is dit jouw kans om dit te ontdekken!

Op zaterdag 18 januari a.s. organiseren wij diverse workshops en rondleidingen waar jij (na aanmelding) aan kunt deelnemen. Door een kijkje achter de schermen te nemen kom jij erachter wat de functie van Service Adviseur inhoudt, hoe een werkdag eruit ziet en welke mogelijkheden het voor je biedt!

Ben je geïnteresseerd? Dan zien wij graag je aanmelding verschijnen en heten wij je tussen 09.00 uur en 13.00 uur van harte welkom bij Ames, Van Mill en SvensCar in Dordrecht (Mijlweg 29 – 33, 3316 BE Dordrecht).

Wil jij je aanmelden voor één van onze workshops? Meld je dan direct hier aan. Ben je nu al nieuwsgierig naar wat de functie van Service Adviseur inhoudt? Bekijk dan de vacature onderaan de pagina.

Hoe gaat deze dag eruit zien?

Op deze dag ontvang je informatie over de werkzaamheden die behoren tot de functie van Service Adviseur. De informatie wordt overgebracht door middel van workshops en een rondleiding. Tijdens de rondleiding zul je langs Ames (Audi), Van Mill (Opel & Hyundai) en SvensCar (Volvo) lopen, waarbij uitleg gegeven zal worden over de bedrijven en functies. De nadruk tijdens deze rondleiding ligt op de functie van Service Adviseur en hoe deze functie in contact staat met de andere functies binnen ons bedrijf. De workshops zullen in drie rondes worden gegeven, waarna je aansluitend de rondleiding kunt volgen.

Workshop 1: Hoe verloopt een dag van een Service Adviseur?

De indeling van de workshops waar je uit kunt kiezen ziet er als volgt uit:

In deze workshop wordt het gehele proces uitgelegd van het inplannen van reparaties, contact met de klanten, contact met monteurs tot aan het factureren aan de klant.Deze workshop wordt gegeven a.d.h.v. een presentatie door een Service Adviseur.


  • Ronde 1: 09:30 – 10:15
  • Ronde 2: 10:30 – 11:15
  • Ronde 3: 11:30 – 12:15

Workshop 2: Hoe goed sta je onze klanten te woord?

In deze workshop krijg je uitleg over de diverse gesprekstechnieken en verkooptechnieken die je kunt toepassen in de gesprekken met de klanten. Deze technieken worden gedemonstreerd door middel van rollenspellen met een Service Adviseurs.


  • Ronde 1: 09:30 – 10:15
  • Ronde 2: 10:30 – 11:15
  • Ronde 3: 11:30 – 12:15

Workshop 3: Hoe commercieel ben jij naar onze klanten?

In deze workshop krijg je uitleg over de diverse verkooptechnieken die je kunt toepassen in de gesprekken met de klanten. Deze technieken worden gedemonstreerd door middel van rollenspellen met twee van onze Service Adviseurs.

  • Ronde 1: 09:30 – 10:15
  • Ronde 2: 10:30 – 11:15
  • Ronde 3: 11:30 – 12:15

Om een optimaal beeld te kunnen geven van de functie en de werksfeer zullen er ook medewerkers aanwezig zijn waar je vragen aan kunt stellen.

Na afloop van de workshops en de rondleidingen zorgen wij voor een lekker hapje en drankje, zodat er kan worden nagepraat met medewerkers van het bedrijf. De dag zal rond 13:00 uur eindigen.

Wat ga je doen?

Vacature Service Adviseur

Jij zorgt ervoor dat wij het onmogelijke voor de klant toch mogelijk maken! Hoe pak jij dit aan? Je zorgt ervoor dat de klant volledig ontzorgt wordt op het gebied van mobiliteit. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en ontvangt iedereen met een glimlach. Je geeft de klanten advies over alle werkzaamheden die een auto nodig heeft en denkt hierbij altijd mee met de klant. Bij iedere vraag van een klant kijk jij of dit binnen de mogelijkheden ligt en of wij dit kunnen regelen, zodat de klant altijd uiterst tevreden is!

Naast het geven van advies ben je bezig met het bewaken van de planning en houd je de voortgang van de auto in de gaten door overleg met de chef werkplaats. Deze voortgang koppel je, indien nodig, terug aan de klant waardoor hij/zij op de hoogte blijft. Naast het contact met de werkplaats, heb je ook veel contact met het magazijn, onze verkoopafdeling en onze schadebedrijven. Daarnaast zorg jij ervoor dat je alle administratieve werkzaamheden hebt uitgevoerd voordat de klant zijn/haar auto komt ophalen, denk hierbij aan het opstellen van de factuur. Kortom, een uitdagende en veelzijdige functie!

Wil jij graag langs komen?

Ben je enthousiast geworden en lijkt het je leuk om deze dag bij te wonen? Schrijf je dan snel in!

Heb jij eerst nog wat meer informatie nodig voor je de keuze maakt om je aan te melden? Neem dan contact op met onze HR adeling via 078-6322211 of mail naar personeelszaken@amega.nl.